Alla inlägg den 12 december 2019

Av Sara - 12 december 2019 06:40

Igår blev det verkligen en lång dag. Jag steg upp 05:20 och skulle öppna på jobbet. Ville vara ute i god tid ifall Maria ville ha extra hjälp med något. Det var luciafest med julgröt som skulle förberedas. Jag klev ut genom dörren på morgonen och insåg att det var tur att jag var ute i så god tid. Det snöade tunga flingor och blåste. Riktigt ruskväder! Kom ut på vägen och efter plogbilen! Låg i 45 km/h en bit innan jag kunde köra om. Väl på jobbet kl sex skottade jag och sopade broarna. Maria kom och började i köket. Lite småplock som vanligt innan första barnet kom 06:37.
Dagen flöt på med snörusk ute. Lite uppehåll över lunch. Vi lekte och gjorde snögubbar och snölyktor med barnen.
Jag slutade tidigt och kunde fara hem för att ladda om för festen: mellis, lasta ett gäng bord på släpen och iväg till jobbet igen. Alla hade hjälpts åt att ställa i ordning och göra fint så vi dukade och gjorde klart det sista innan gästerna kom.
Fullt hus med hälften av gästerna som åt före luciatåget och hälften av gästerna som åt efter luciatåget. Det gick väldigt bra. Efteråt skickade vi hem Maria från köket som hade sjåat hela dagen trots förkylning. Vi städade och plockade bort allt plus packade borden igen och körde hem dem till garaget.
Väl hemma så chillade vi i soffan med ett tv-program men jag började nicka till så redan efter nio låg jag i sängen och somnade rätt snabbt. Lång dag var till ända och jag sov gott på det.
Idag börjar jag ute 06:45 så det är bara att kicka igång dagen i snögloppet. :) Ha det gott!

Ovido - Quiz & Flashcards