Alla inlägg den 7 december 2019

Av Sara - 7 december 2019 10:00

Ha!
21 dagar av Purify Elite Health Challange till ända! Vi klarade det! Men det var kämpigt ibland. Resultatet är i alla fall tydligt: jag mår bättre psykiskt och fysiskt. Eftersom jag ställde mig på Tanitavågen för 21 dagar sedan kan jag jämföra med nu! Resultaten är:
Minskat 1 kg kroppsvikt
Ökat 0.4 kg muskler
Minskat 1.8 %enheter i fett
Ökat 1.2 %enheter i vattenmängd
Minskat 4 år i metabolisk ålder!
Känner mig mindre svullen.
Har mer regelbunden avföring.
Högre energinivåer.
Jämnare humör.
Lugnare.

Jag har fått bra draghjälp av min fru som är så principfast när hon väl bestämt nåt! Till exempel gick vi förbi en pepparkaksburk och skumtomtar på en affär igår men hon nobbade dem! Jag är mycket vekare och skulle gärna kunnat tagit en pepparkaka. Men när hon inte tog nån så gjorde inte jag det heller. :) Nä jag känner att sockersuget är något jag alltid kommer att ha. Jag måste verkligen bestämma mig för hur jag ska göra. Jag behöver en regel som jag ska hålla mig till. Annars blir det här för svårt. Jag faller för nybakat på jobbet. Det kan vara bara nybakat bröd till mellis som är så himla gott. :) hihi...
Igår kväll hade vi Idolmys i soffan. Olivia har gjort en godiskalender åt mig som jag nobbat hela veckan. Men igår kväll öppnade jag de sex första luckorna. Anneli fick tre och jag fick tre godisar. Det var gott! Klart att jag blev mer sugen men jag höll mig. :)

Det ska bli spännande att se framöver hur kroppen kommer att kännas och hur jag kommer att klara sockerintaget. Planera och genomföra enligt plan är nog viktigt!
Idag ska vi fara o se på en skoter. Det blir kul! Ha nu en fin dag alla! Här är det krispigt och fint så det kan nog bli en solglimt idag om vi har tur. :)

Ovido - Quiz & Flashcards