Alla inlägg den 22 december 2019

Av Sara - 22 december 2019 11:10

Igår var det min födelsedag. Den började med en härlig morgonpromenad. Sen var jag bara helt slut så det blev till att vila och sova. Jag hade lite feber. Det var nog kroppens sätt att säga; vila nu!
Mina barn kom förbi på em och lämnade en så fin blomma.

Jag blir så glad men ändå så ledsen när jag tänker på dem. Ledsen för att de inte alltid kan vara hos mig. Glad för att de är så fantastiskt fina och omtänksamma. William sa att det var visst pappan, mitt ex, som kommit med idén att köpa en blomma åt mig. Det värmer i hjärtat. Fastän vi flera gånger varit oense om saker så är han omtänksam mot mig och vill att jag ska må bra.
I år firar de i all enkelhet nu idag med hans familj. De kommer till oss imorgon och firar hela julhelgen tillsammans med oss. Vårt stora julfirande blir på juldagen när alla barn med deras respektive och min mamma och pappa kommer. Det känns väldigt bra. Alla som vill och kan komma är samlade. På så sätt slipper barnen fara mellan flera ställen på julafton och kan istället hinna ha lugn och ro.
Idag blir det julmys med att göra köttbullar och havrekex. Sen får vi se vad vi hinner och orkar. Mitt måtto är att man gör precis så mycket man vill inför och under julen. Det ska inte finnas en massa måsten att stressa igenom. Mat och glädje kommer det att bli ändå. Hur man än vrider och vänder på det. Med eller utan knäckflarn eller revbensspjäll... ;)
Ha en riktigt härlig dag! Här är det vitt och härligt och det kommer att komma mer snö. Vackert!

Ovido - Quiz & Flashcards