Direktlänk till inlägg 20 april 2020

En tid för rekreation - vår lilla bubbla

Av Sara - 20 april 2020 10:52

Det har varit ett långt, skönt påsklov. Jag o två av barnen åkte på skärtorsdag till stugan och kom fram rätt så sent. Vi kunde packa in oss och pappa hade eldat så det var varmt i vår stuga. Det blev en annorlunda påskhelg när Corona nu härjar. Pappa som är över 70 var där som vanligt. Mamma blev tvungen att stanna hemma då hon är lite mer ofärdig. Tur hon har katterna att ta hand om. :) Pappa kunde vi ändå inte riktigt umgås med som vanligt eftersom vi ska hålla oss på ett par meters håll från varandra för att inte smittas. :(
På långfredag tog vi oss en tur och grillade lunchmackor i mackjärnet tillsammans med pappa. Vi låg i den soliga slänten som tinat fram och sov en njutbar stund. ;) På eftermiddagen kom Anneli och de två andra barnen. Nu var vi alltså fulltaliga.
I stugan blir det rätt gemytligt och mysigt när vi är hela sex stycken. Det är bara en stuga på ca 25 kvm. Där ryms ett litet pentry, matplats och en våningssäng plus kamin och trappa upp till loftet. På loftet ryms sex sängar. Så vi har plats för två till när den dagen kommer. :) hihi
Samtidigt får man komma överens och prata lite om formerna för hur man ska ha det i stugan för annars blir det lätt rörigt och skaver. ;) Det blev dock ett annorlunda påsklov för vi tänkte stanna hela veckan med alla barnen men två av dem bestämde redan på påskdagen att åka hem. Så det blev bara en påskhelg för dem i stugan.
På lovet gjorde vi en dagsutflykt med bilen till Hemavan. En liten sightseeing/shoppingtur. Sen hade vi trevliga skoterdagar i stugan med omnejd. Vi undersökte myrar och hade kul samtidigt som vi ibland fick smyga oss genom skogspartier till nästa myr. Överlag hade vi fint väder under veckan om än det var lite blåsigt. Vi hörde nyheterna en enda gång och höll oss liksom i vår egen lilla bubbla så vi kände inte av all uppståndelse kring Corona. Det var som att det inte existerade. Fast så fort någon nös/snöt sig eller hostade till så frågade vi ?har du Corona?! ;) Vi hade ju sagt att vi skulle åka hem om någon blev sjuk men vi hade turen att ingen blev sjuk. Det betyder ju också att vi höll avståndet till pappa kanske helt i onödan. ;) Fast man har ju hört att man kan vara smittbärare om än det inte bryter ut så allvarligt. Så att hålla avståndet var nog det bästa. :)

Nu har vi nya krafter och våren har kommit. Jag ser fram emot solen och värmen. Jag hörde också någon som sa ?din framtid ligger i dina dagliga rutiner?. Det kändes helt rätt! Ska försöka eftersträva det. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards