Alla inlägg den 2 februari 2020

Av Sara - 2 februari 2020 12:29

Nu ska 66 days challenge dra igång!

Det börjar med Detoxutmaningen. Så nu har vi varit och veckohandlat allt som behövs till lila, gröna, gula och röda smoothies. Det känns riktigt gott och spännande. Jag gillar ju nya rätter och grönsaker i alla former, men det gör ju inte Anneli. Hon går in i detta med öppna ögon och har tänkt att hon ska försöka lära sig det. Lära sig att gilla grönsaker och nya rätter. Hon är ju lite så att; varför testa nåt nytt när allt är gott och bra som det är? Hon mår ju så bra som hon gör. Hon känner inte att hon behöver ändra något egentligen. Så jag har såklart frågat mig själv (och henne) varför hon vill göra detta. Jo, Ulrika Davidsson som har skrivit boken utlovar att det tar 66 dagar att ändra på en vana. Så när vi har varit sockerfria i treveckorsperioder så har vi alltså inte gett det tillräckligt lång tid för att klara av att komma över sockersuget efter godis. Jag kan säga att jag förstår precis. Jag körde ju en 21 dagars Purify i nov/dec och kan säga att jag var grymt sugen på godsaker när det var klart. Jag är såklart piggare och mer energisk och behöver inte sockret men det suuuger ju så in i bängen efter choklad. Och när vi dragit igång med julgodiset så kunde jag hålla mig ganska bra med att äta bara nån godis. Men sen när julen drog igång och julledigheten var här så barkade det åt skogen. Då åt vi godis varje dag. Jag kände, såsom jag alltid känner, att kroppen inte mår bra av det, men sötsuget är så enormt stort. Hjärnan klarar inte av att sätta emot. När jag dessutom har fyra till i familjen som trånar efter godis och godsaker så kan jag inte hålla emot och äta nåt annat vid fikat eller kvällsmyset. :(
Jag ser med tillförsikt fram emot den här 66-dagarsutmaningen. Vi ska laga bra och god mat så att barnen kan äta det också såklart. :) Planering!! Planering krävs och det är superviktigt för att klara av detta. Så nu har vi handlat för Detoxveckan som innehåller smoothies och soppor.

Det är alltid kul med nya utmaningar. Jag försöker må bra och vill att andra ska göra det också, så är du nyfiken på att höra mer om detta - läs min blogg och hör av dig. Skriv gärna en kommentar här nedan. :) Ha det bäst och ta hand om dig!

Ovido - Quiz & Flashcards