Alla inlägg den 11 februari 2020

Av Sara - 11 februari 2020 08:24

I helgen hade jag ont i kroppen då det liksom stramade i muskelfästena i höften. Det var nog förkylningen som gjorde sitt. Nu känns den på bättringsvägen. Energin börjar vara tillbaka och jag funderar på att fara och träna ikväll.
I helgen hade vi ju en s.k valfri helg och åt massor med god mat. God, vällagad, nyttig, lågkolhydratkost! Så himla gott. Jag kan leva på sån mat utan problem. Får jag dessutom göra snedsteg och klarar av att bara göra dem IBLAND så är det helt ok. Problemet jag stött på är ju att när sockret och de snabba kolhydraterna åker in så ställer också hjärnan in sig på att bara ha mer och mer och mer... Nu mår jag riktigt bra i kroppen. Känner hur lätt jag känner mig. Stark, energisk.
Det är ett himla kämpande hela tiden med att äta rätt och inte falla för frestelserna. Jag hoppas att detta kommer att hjälpa oss i familjen att äta rätt fortsättningsvis och inte äta så mycket skräp varje vecka. Nu när Anneli är med på tåget kanske hon också kommer att känna skillnaden det gör i kroppen så att hon inte vill falla tillbaka på devisen att hon mår bra av att äta nån godis varje dag. ;) Bättre att unna sig god men nyttiga saker. Baka själv eller bara ta EN bit mörk choklad för att unna sig nåt gott. Eller bär med grädde - mycket gott och faktiskt tillräckligt sött utan att man måste sockra på bären också!
Den här veckan kombinerar vi 5:2 med 16:8 så idag äter vi ingen frukost men har med oss en god rotfruktssoppa till lunch och ska äta äggviteomelett till middag. Mmm va gott! Det ser jag fram emot.
Nu ska vi rulla in på jobbet och halka omkring där i plusvädret idag. Fyll dagen med nåt värt! Det ska jag göra! :)

Ovido - Quiz & Flashcards