Direktlänk till inlägg 1 december 2019

Iskall skyltsöndag

Av Sara - 1 december 2019 23:01

Det har varit en skön helg. Vi har shoppat lite julklappar, spabadat, kokat julgodis, spelat kort med barnen, gjort köttbullar och ätit dem med potatis och svampsås. Gott!

Idag var det skyltsöndag på stan. Jag hade bokat en plats för att visa upp hälsokosten och kanske sälja lite. Jag fick en bra plats på gågatan trodde jag. Precis utanför Teliabutiken. Jag fick skjuts dit av min snälla fru och hjälp av mina snälla barn att bära dit grejerna och sätta upp bordet. Det drog lite från Torgets håll. Jag fick ställa roll-up:en så att den inte skulle falla omkull. Den höll ändå på att trilla några gånger. Det började blåsa mera. Grejerna låg knappt kvar och jag började frysa om fingrarna. Jag hörde av mig till Anneli o sa att jag var redo att packa ihop för fingrarna pallade inte längre. I övrigt frös jag inte alls om kroppen. Jag hade massor med kläder.

Jag kände det som ett nederlag att måsta lämna skyltsöndag före slutet kl.16 Samtidigt inser jag att under den tid jag stod där så var det bara två som kommit fram för att prata med mig om mina produkter. Det berodde nog mest på att när de gick väster ut på gågatan så kröp de ihop mot vinden. Gick de däremot österut på gågatan så var kosan inställd på att gå in på CK och värma sig. Jag gjorde så gott jag kunde och får återkomma i något annat sammanhang snart igen. Kanske finns det någon mässa som jag kan hitta och ställa ut på. Vet du nån? Tips emottages tacksamt!

Jag fick upp värmen efter detta på mitt skivstångspass. Innan den 1/12 tagit slut gjorde jag o Anneli godisjulkalendrar till barnen. Olivia hjälpte till med det pyssliga. <3

Dags att kojja!! Natti natt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards