Direktlänk till inlägg 18 december 2019

Tacksamhetens lov

Av Sara - 18 december 2019 21:19

Jag hade förmånen att få vara ute redan från morgonen med barnen på förskolan. Det är ju fantastiskt hur tacksam man kan vara över att få vara ute trots att det är kallt och någon av de mörkaste dagarna på året. :) Jag ler inombords när jag tänker på hur fint det var redan kl.07:18 imorse.

Det blev en klar och krispig vinterdag med ca 10 minusgrader. Vi gick med barnen o åkte i en backe för att hålla oss värmen. Det var så vackra vyer så jag och min kollega Helena konstaterade att det är som att bo i ett vykort.

Det blev lunch till sprakande brasa i grillstugan och sedan gick vi in med barnen. Dagen flöt på och när jag åkte hem såg jag fram emot kvällen eftersom min älskling skrivit en sak i kalendern. Hon hade visst bokat upp mig från kl fem och att jag skulle vara finklädd. Jag hann sitta i massagestolen och slappa lite. Duschade och klädde mig julfint. Vi åkte iväg med bilen och hon svängde in på Stiftsgården. Det blev en överraskande julmiddag tillsammans med Marie-Louise och Jonny! Så fantastiskt fint! Och god mat! De har så otroligt många goda sorter!! Fisk på första tallriken.

Kallskuret och det som var godast av det varma på andra tallriken.

Efterrätterna och godiset tillsammans med en kopp lusse te och lite kaffe på tredje rundan.

Behöver jag säga att vi var mätta sedan?! Hihi... magen är fyrkantig. :)
Jag ser fram emot Marias julbord imorgon också. Då ska jag smaka hennes Janssons vilken jag hoppade över idag. Det fanns helt enkelt för mycket att smaka på idag.

Nu har jag hunnit med en till omgång i massagestolen så nu ska jag koja. Tacksamheten omsluter mig.
Natti natt go?vänner!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards