Direktlänk till inlägg 17 februari 2020

Sötsuuuget

Av Sara - 17 februari 2020 11:53

I helgen bestämde vi oss för att ta det lugnt så vi tog plåtisen och sov borta i fredags. Vi hade det bara lugnt och skönt och såg tv och läste. Tog en promenad på lördagen. Pratade med trevliga människor. Vi kollade in vädret för söndagen och de varnade ju för nederbörd och kraftiga vindar så vi bestämde oss för att fara hem på lördag. Vi tog det ändå lugnt och såg mello osv.
Det var bara det att det liksom kröp i hela min kropp hela lördagen. Jag hade svårt att slappna av. När vi kom hem kunde jag inte bara parkera i soffan utan jag tog tag i att göra fröknäcke. Det fanns ett bra recept i 66-dagarsboken. Jag hade ett svårt sug hela lördagen så det blev så gott att få knapra lite på några knäckebröd.
Söndagen började med en morgonpromenad där det började regna på oss. Det var riktigt slapparväder sen. Jag hade ändå svårt att slappna av. Så mycket att tänka på nu. Jag behöver inte stressa upp mig över det. Jag vet. Det är bara så många olika små och stora saker just nu. Min kropp reagerar utan att jag vill på allt det. Jag känner hur hjärtat liksom fladdrar lite extra. Andetagen är ytliga. Det är nära till tårar när det går emot.
Jag andades djupt och laddade med e9 för att fara på träningen igår. Det är konstigt att det passar aldrig att träna. För om jag fått bestämma skulle jag ha stannat hemma o slappat. Men jag vet ju att jag mår bättre av att träna. Och mycket riktigt. Jag mådde mycket bättre när jag kom hem.
Sötsuget dämpade jag med kvarg, bär och nötter. Det fick bli kvällsfikat. Nyttigt och bra påfyllning. Det är ju det det handlar om. Att fylla på med nyttiga saker. Inte ta bullar och mjölk när det suger. ;)

Nu rullar vi in på jobbet. Njut av bilden på min goda söndagslunch jag ätit i helgen. Det gjorde jag. Ha det bäst!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards