Direktlänk till inlägg 27 februari 2020

Beslutet är mitt

Av Sara - 27 februari 2020 09:17

Det är fjärde veckan på vår 66-dagarsutmaning. Det börjar kännas kämpigare nu. Svårt att hålla mig ifrån att äta var tredje timme. Svårt att hålla mig ifrån att äta nyttiga saker som fröknäcke m färskost eftersom det inte står på vår meny. Jag frågar mig varför vi gör det här.

Igår höll vi oss från att gå ut och äta trots att vi gjorde ärenden och sen skulle på ett möte som dessutom drog ut på tiden. Det hade varit mysigt och praktiskt att gå ut o äta. Men vi höll oss. Grattis! Bra jobbat, säger jag och klappar mig på axeln! ;)

Idag är det en 5:2 fastedag igen. Det blir soppa till lunch. En väldigt god soppa faktiskt. Stark och god morotssoppa. Det är alltid jobbigast för mig att inte få äta precis när jag vill. När jag inte vill är det ju inget svårt att hålla mig ifrån att äta. Men när jag vill äta men inte får äta, då är det svårt.
Det är väl detta som är vårt I-landsproblem. Att vi har fri tillgång till mat så vi kan äta när vi vill. Vi får välfärdssjukdomar som diabetes, fetma och hjärt- o kärlsjukdomar. Det är väl ett angenämt problem antar jag. För vi väljer ju själva. Vi kan välja hur mycket vi ska stoppa i oss. Hjärnan spelar oss så klart ett spratt för den är ju inställd på att -finns det mat, så passa på att äta, man vet aldrig när det finns igen-! :)

Jag ska inte klaga. Jag kan helt enkelt bestämma helt fritt, helt själv vad jag vill äta och när. Har jag nu bestämt mig för 66 dagar av denna meny och olika utmaningar så har jag det. Jag bestämmer själv när jag vill ändra beslutet. Tills dess står det fast! :)

Ha en toppendag i vintersolen! Fyll den med något värt! Det ska jag göra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards