Direktlänk till inlägg 4 oktober 2019

Pajade potatisskalarmaskinen??

Av Sara - 4 oktober 2019 12:46

Igår var en fantastisk dag på många sätt. Jag fick vara i köket för Maria var sjuk. Det gick ju bra såklart. Stressade inte. Tog allt i sinom tid. Tänkte skala potatis till potatismoset jag skulle göra till lunchen. Ställer glatt fram den nya potatisskalarmaskinen och fyller och slår på. Knappen lyser men inget händer. Precis som med den förra maskinen. Men vi kan väl inte ha bränt motorn på den här redan?? Jag tänkte att nu går det troll i när jag ska skala potatisar. Kollade lite mer men kunde inte förstå vad som var fel. Började helt enkelt att skala för hand. Nu började det bli lite mer brådis för jag hade ju inte räknat in att behöva skala för hand! Titti kom in o kollade hon också men kunde inte fatta. Efter jag skalat hälften av potatisarna - började ju få ont i handen - så tog jag tag i maskinen igen. Jaha!!! Det visade sig att jag inte riktigt klickat fast bunken helt. Typiskt! Men nu blev det fart. Det blev potatismos, fiskpinnar och en nykomponerad vitlöksmajjo med crème fraische. Barnen slukade maten! :)

På em hann jag allt så bra inkl att skura i köket när jag upptäckte att diskmaskinen läckte! Ringde några samtal och hoppas att diskmaskinskillen kunde komma idag. Jag vet vad det är som gör att jag aldrig känner att jag hinner allt i lugn o ro i köket: det är alltid en massa andra saker jag ska ägna mig åt. Det kan vara en händelse med ett barn eller som sagt nåt materiellt som detta. Samtidigt är det ju kul att jag får vara med i alla delar på förskolan för det är det jag också gillar.
Nåja, jag skurade klart och såg fram emot att fara hem o vila kroppen och huvudet som hade fått som ett band tillsammans med en styv nacke. Nä då hade vi ju bokat bindvävsmassage. Ja det skulle ju bli bra faktiskt! Det var en tjej som jag aldrig gått till förut. Hon var proffsig så vi får väl se vad det ger. Jag ska dit två gånger till.
Kämpade hela kvällen med den styva kroppen, men i spabadet utförde jag andnings- och stretchpositioner för att kroppen skulle slappna av och det visade sig ge resultat. Jag lade mig kvart i nio och somnade gott.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards