Direktlänk till inlägg 4 oktober 2019

Är du bi? Eller hur säger man?

Av Sara - 4 oktober 2019 22:51

Idag blev det kökstjänst för mig igen. Det kändes bra! Jag hade en plan men den sprack ju direkt jag kom på jobbet för då kom också diskmaskinskillen. Så det blev till att ringa några samtal och konferera med honom. Det var rätt trevligt! Vi pratade både om stort och smått. Hur många barn vi hade. Hur vanligt det var med bonusmammor hit och dit osv. Jag nämnde att jag bor ju med Anneli nu så jag vet att barnen är ju otroligt duktiga på att anpassa sig att bo varannan vecka. Så då fick jag frågan hur jag kunde komma på att jag plötsligt var kär i en tjej? Hihi... Ja, det tog ju ett år för mig att förstå att jag var kär i henne och att hon inte bara var min bästa kompis. ?Jaha, men är du bisexuell då, eller vad det nu heter, eller hur funkar det där?? Hihi... Ja det kanske man kan säga att jag var men nu skulle jag säga att jag är lesbisk för jag har kommit på att jag gillar inte killar längre. Så det är väl upp till var och en hur man definierar sig tänker jag - om är trans eller bi eller vill vara en hen... Ja, jag vet inte, det är väl upp till var och en.
Hihi... ja det var en mycket intressant och rolig pratstund. :)
När diskmaskinskillen farit var det bara full fart med lunchen. Det blev kyckling, ris, potatismos, dragonsås och apelsin- och morotssallad. Supergott om jag får säga det själv! ;) Hihi... ja, barnen tyckte det också.

Dagen flöt på. Fick vara med barnen på em efter disktjänstgöringen var över. På kvällen hade vi bokat för övernattning och det blev superspännande! Vi hade nio barn som övernattade varav bara två hade gjort det här tidigare. Allt gick bra med middag, filmmys och sänggång. Vi satte projektorn mot taket när barnen skulle sova och visade akvarium med relaxmusik. Det blev bra. Alla somnade inom en halvtimme! :)
Nu sover de små trollen så nu ska vi också natta! God natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards