Direktlänk till inlägg 23 oktober 2019

Jag är tyvärr inte obotlig optimist

Av Sara - 23 oktober 2019 23:37

Idag har varit en sån där fullt-upp-dag igen. Först öppnade jag på jobbet. Det var supermysigt för jag fick förbereda överraskning med ballonger för Julia som fyller år idag. Slutade alltså tidigt och då for vi till kiropraktorn. Justerade och som nya bar det sedan iväg till körskolan. En sväng via Coop för att köpa bananer och en chokladbit för att klara eftermiddagen. Vi håller ju på ta BE-kort och har redan klarat teorin så vi skulle ta nån lektion innan uppkörningen. Det gick riktigt bra. Släp har vi ju kört förut. ;)
Efter det var det äntligen dags att åka hemåt. Via Ica. Väl hemma blev det kantarelltoast till middag. A&A var här också. Efter middagen kände jag att all min energi var slut. Det kändes inte alls bra. Jag lade mig en stund på sängen. Tårarna kom och jag somnade. En lite tupplur sedan for vi till garaget för att sätta plogpinnar nu när det inte var tjäle längre. Då kom det ännu mer tårar. I mörkret. Det är många saker som får mig till tårar. Jag orkar inte med det jobbiga längre. Anneli får tyvärr ta vid vissa delar för jag orkar helt enkelt inte. Skönt att jag har henne. Hon är stabil att luta mig mot.
Jag tänker rätt mycket när det är så här kämpigt. Jag vet ju att jag skulle kunna vända mina tankar. Jag borde i alla fall kunna det. Men det är så svårt. Jag hittar ingen glädje inom mig när allt bara sköljer över mig.
Vi träffade en kompis på affär?n som har haft det kämpigt med en grej i ett halvår. Nu var det strax i ordning igen så det kändes ju skönt för dem. Jag kunde inte undgå att tänka: vad skönt för henne att det bara var ett halvår. För oss har det gått två hemskt jobbiga år. Och vi ser inte slutet än. Det tär på mitt psyke och min hälsa.

Jag beundrar de positiva, obotliga optimisterna som jag vet finns. Jag skulle också vilja skaka av mig allt och bara rakryggad vandra genom allt. Men tyvärr kan jag inte det.
Nu har jag varit vaken alldeles för länge. Igen. Jag säger god natt 23:35 och väckaren står på 05:45...

 
 
Maria

Maria

24 oktober 2019 05:44

Fy fasen, att ha tunga saker över sig, jobbiga tankar och negativa vibbar kring sig, är så himla jobbigt. Jag är väl rätt så optimistiskt lagd, eller har tränat mig till det i många år, men även jag mår ju dåligt när det är något som tynger mig. När jag läser om din dag så kan jag ju ändå tolka det som att din dag startade bra, besöket hos kiropraktorn var bra, körlektionen gick bra, middagen lät fantastiskt god .... att din ork sedan tog slut är ju helt naturligt när det uppenbarligen är något jobbigt du har i tankarna. Du är toppen. Kram

http://mariatafvelin.bloggplatsen.se

Sara

24 oktober 2019 09:56

Tack för dina positiva slutsatser och tankar om mig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards