Alla inlägg den 1 november 2019

Av Sara - 1 november 2019 23:55

Idag känns som en bättre dag. Jag börjar få krafterna åter efter febern i onsdags. Dessutom fick jag en sån boost av Marias kommentar på gårdagens blogginlägg. Ok, jag ska inte vara så hård mot mig själv. Jag vet att jag är bra. Jag vet att mina nära tycker om mig. Men jag kan alltid lära mig ett och annat av både mig själv och de jag har runt omkring mig. Det är till exempel så härligt med min fru som är så sprudlande pigg varje morgon. Hon har förmågan att se så optimistiskt på saker och ting också. Det är bra det. Jag är mera typen som funderar och grottar ner mig i saker.
Det var lite intressant igår när vi såg Bonde söker fru. De jämförde sig; bonden kände att han var mera ytlig och ville inte diskutera känslor - hellre bara låta tiden gå och göra nåt kul så går det över, medan hon var djup och ville verkligen diskutera och reda ut saker. Vi fnissade lite och insåg att Anneli var mer som bonden och jag som henne. ;) hihi...
Jag känner också att jag blir inspirerad av vår kock Maria för hon är så sprudlande glad varje dag. Jag blir liksom glad bara jag vet att jag ska komma in i köket på jobbet och hälsa på henne. :) Jo jag vet att jag kan vara sådär sprudlande också men tyvärr är det något som tynger mig också. Men snart, snart är det över. Snart kommer skorna flyga lättare och jag kan öppna upp mera.
Anneli är så härlig för hon kan blicka framåt och drömma: ?När vi ska bo i plåtisen Sara...? eller ?När vi flyttar till Jukta för ett år...? Ja det är positivt att ha framtidsplaner och stärkande att få drömma om dem! Ibland kan jag ändå känna mig stressad över dessa planer för jag vill leva mera här och nu. Inte för att det är nåt fel med planer men jag tror att jag stressas eftersom att här och nu inte är helt avslappnat än. Men snart, snart kommer det. Och jag ska börja tillåta mig att drömma lite mera.
Jag har drömmar... de innefattar hälsa, träning och att få människor att må bra... hihi... Jag säger inget mer. Framtiden får utvisa vad det blir av detta. <3

Imorgon läggs förresten ordern inför #21pure! Wohoo! Snart köör vi! Nån fler som ska med på tåget?! Se fb Pure.Health&Training #21pure för mer info!

Love you all :)
See you tomorrow - a fantastic day ahead!!

Ovido - Quiz & Flashcards