Alla inlägg den 10 november 2019

Av Sara - 10 november 2019 21:54

Det har varit en riktigt bra helg. Igår var det fokus på att följa sonen på gymnasieinfo. Han fick planera redan på fredagkväll i vilken ordning vi skulle göra besöken så att vi skulle hinna på alla ställen. Det blev besök på tre skolor och totalt fyra program. Nu har han fått lite bättre insikt i vad han kan tänka sig att välja. Skönt!

Det blev våfflor till lunch när vi kom hem. Sen en shoppingtur på Skopunkten för att köpa vinterskor till båda barnen. William är inte så knusslig så han googlade bara på deras hemsida o angav vilken han skulle ha så löste vi det. Olivia däremot var med och fick testa o välja. Det var ju skönt att vi hittade några skor till henne som hon ville ha. Vi har nämligen luskammat alla butiker på stan och vi kom aldrig överens där.

Efter middagen stack Olivia snabbt iväg på sjungning och vi tog oss en liten siesta. Anneli var slö hela dagen igår. Hon kände att hon behövde det, så hon läste av sin bok som hon tycker är så bra. Jag däremot hade ju flängt och farit så nu tog jag i alla fall en lur på ca 20 min.
Sen cyklade jag o William iväg på Ica och handlade lite. Efter det blev det chipsmys i soffan.

Idag tog vi en promenad före frukost. Det var härligt. Sen blev det frukost tillsammans med barnen efter jag väckt upp dem. Dags att stiga upp när klockan är efter nio va?! Passade på att städa lite hemma idag. Hann inte så mycket men i alla fall alla avlopp och duschväggarna i dubbelduscharna. För efter lunch fick vi oväntat besök! Det var min mamma & pappa som kom med Stellan & Helene då de var på väg hem från en spahelg i Piteå. Kaffe och dopp blev det såklart! :)
Lite eftermiddagspyssel och hämta Olivia efter match, handla och göra mat. Idag blev det en köttgryta som vi gjorde i fredags kväll. Den blev med lite sting i så vi slängde ner en burk crème fraische. Men mycket gott med potatis och svartvinbärsgelé till.

Jag hojjade sen iväg på mitt skivstångspass i snöyran. Det var skönt att komma ut och skönt att träna. Väl hemma blev det kvällsfika och ett bubbelbad. Skönt och avslappnat.
Idag har jag tänkt på hur min kropp känns. Den känns lättare och att den kanske inte lika lätt får mjölksyra längre. Det lönar sig att tänka på vad jag äter för jag har ätit bra mat och inte en massa kolhydrater och socker. Det känns skönt och jag får en kick av energi för att klara av morgondagen också!

Nu är det dags att läsa några sidor och sen sova. Helgen har varit fylld med många små och värdefulla saker som jag gjort tillsammans med de jag älskar. Fyll kommande vecka med värda grejer du med! Tjing tjing!!

Ovido - Quiz & Flashcards