Alla inlägg den 6 november 2019

Av Sara - 6 november 2019 21:53

I morse tänkte jag att jag börjar 06.00 så det är bara att kravla sig upp 05.05 Var på jobbet före sex. Inga barn dök upp första halvtimmen. Kollegan dök upp efter 45 min och informerade mig om att 06.00-barnet hade ändrat sin tid sent igår kväll till 08.30 Okej... Barnen började droppa in. Allt flöt på. Så dyker plötsligt 06.30-barnet in 08.15 Okej... Jajja! Det kan gå så ibland. Lite oförväntad sovmorgon får de ibland. Hihi...

Jag hann ju både tända ljus, koka kaffe, tvätta och strukturera ett skåp i köket i morse. Det var trevligt! :) hihi

Efter frukost dök jag ut med barnen. Hade klätt mig till tänderna precis som barnen för första kylan är så himla kall. Alla fryser nån gång under dagen. Men vi rådde bot på det. Jag tog fram högtalaren och spelade rörelselåtar. Superkul och svettigt! Jag hade minst ett lager kläder för mycket för att sjåa på sådär mycket. :) Barnen var glada och nöjda.

Idag skulle vi haft en vikarie men hon blev sjuk. Så vi behövde lösa behovet av någon som kunde fylla ut hennes tid och stänga stället. Jag insåg att eftersom jag går hem redan halv två så är det mest nytta att jag stannar och stänger. Så jag pratade ihop mig med de andra och tog efter lunch en långpromenad runt Bruksrundan och sedan gick jag in och lade mig för att sova ca 20 min.

Fit for fight med ny energi och tålamod var jag med mina kompisar i gröna gruppen igen på em. Allt funkade hur bra som helst och halv sex kunde jag ladda tvättmaskinen, släcka och låsa stället.

Väl hemma hade mitt fina hjärta gjort pannbiffar till middag åt oss. En brunsås till så kunde vi äta och njuta.
Vi kollade över lite jobbgrejer och drog oss sen mot sängen. Och nu ska jag släcka mina ögon och sova så gott.

Idag har jag FYLLT dagen med värda grejer. Gör det du också! Kram

Ovido - Quiz & Flashcards