Alla inlägg den 14 november 2019

Av Sara - 14 november 2019 22:56

Det blev en kort dag på jobbet. Vi hade så få barn så jag tog tillfället i akt att jobba med lite dokument angående arbetsmiljöarbetet som vi ska ta fram. Perfekt att sitta hemma i lugn o ro och ta fram fakta på arbetsmiljöverkets hemsida.

Det blev en omelett med grönkål och salami till lunch. Anneli tyckte också den var god. :) Till mellis blev det en grönkålssmoothie med selleri smaksatt med kakao. Riktigt nyttig!! Hihi...

Eftermiddagen flöt på i ett huj och jag fick lov att ta mig en paus med 5 minuters träning för att orka sitta mera. Jag är inte van att sitta hela dagen. Har ingen stol hemma som är lämplig för det heller. ;) Tur är väl det för då skulle jag säkert sitta oftare framför datorn.

Ikväll blev det klart att jag har fyllt sista platsen i #21pure -gruppen! Det känns bra. Hon ska komma förbi i helgen och vi ska starta igång henne. Det blir en livsstilsanalys och Tanitavågen för att få kroppens status nu före Purify kör igång.
Jag ska också ställa mig på Tanitavågen ikväll så jag får lite info också. Jag körde en livsstilsanalys för några veckor sedan och jag kan säga att den var riktigt dålig. Så det känns bra att äntligen vara här och köra Purify nu.

Tanitavågen berättade att jag har en metabolisk ålder på 27 år!!! Hahahaaa!!! Hihi... Det var ju kul! Undra hur det gick till?

Dags att sova. Imorgon blir det räkor och ägg till frukost. :) Natti

Av Sara - 14 november 2019 08:24

Skulle ta bussen igår så jag bytte bort min öppning med Maria i köket. Då kunde jag åka med buss 22 mot Norsjö. Den stannar ju också på 95:an utanför Varuträsk. Precis som 205:an som förr har gått in i Varuträsk men inte gör det längre efter alla bussomläggningar i schtaaan.
Jag lämnade en lika kaosartad hall som den varit de senaste dagarna. Vi har nåt projekt på gång här - eller flera faktiskt - men orkar visst inte ta tag i dem och röja undan. Är det nån som känner igen sig? Jag känner innerst inne att vi bara är mänskliga och inte ensamma om att ha en sån här röra och det är det som ger mig frid i hjärtat och inte stress över hur det ser ut. Men snart har jag laddat energi till det här också!

Jag känner mig rätt energisk faktiskt. Har liksom en lätt och alert kropp nu. Käkade hårdbröd med ost o skinka igår till kvällsfika, toppat med två socker- och glutenfria kakor som fanns kvar i frysen. Det var länge sen jag bakade dem. Dags för några nya snart!!! På torsdag kör vi igång med #21pure.
Det blev en bra dag på jobbet igår. Mycket städning för att reducera antalet bakterier i lokalerna. ;) Ett möte med Arbetsmiljöverket som var mycket givande och intressant.
Igår kväll gick vi ut och åt middag med de fria förskolornas rektorer för det är en som slutat efter typ 25 år på samma ställe. Det var gott och trevligt. Väl hemma tog vi kvällsfikat med barnen och då blev det en sista kaka av Olivias goda som hon bakade häromdagen. Subwaycookies var det visst hon kallade dem. Mmm va gott!! En sista kaka säger jag för nu idag startar vi #21pure: vår kur på 21 dagar för att få en hälsosammare kropp! Det blir Lågkolhydratkost i 21 dagar och första fem dagarna kombinerar vi med magnesiumtabletter som påbörjar utrensningen. Sen blir det 7 dagar med flera superbra produkter för att fylla på kroppen med bra näring. Det är en proteinshake, L-arginindryck, goda bakterier, magnesiumtabletter och en broccoli/zink-dryck.

Sista nio dagarna äter vi upp det som är kvar av tabletter och L-arginindryck. Jag hoppas kunna rensa ut slagg ur kroppen och få bort att jag så lätt får mjölksyra. Det svåra blir att hålla lågkolhydratkosten: inget bröd, pasta, godsaker osv. Det är egentligen ganska lätt för jag fyller ju ut måltiderna med grönsaker men det svåra är vad jag ska äta till frukost. Jag får göra upp en plan tror jag.

Ha en fantastisk dag och fyll den med bra grejer!

Ovido - Quiz & Flashcards