Alla inlägg den 15 november 2019

Av Sara - 15 november 2019 23:36

Det känns bara bättre o bättre det här. Frugan, familjen, jobbet, träningen, maten, rutinerna, lugnet - ja livet helt enkelt. Känner av halsen lite nu den här veckan igen. Typiskt tänker jag!! Men den ska inte få ta död på mig. ;) Jag ska minsann få bort den snart.
Idag tog jag en skön lunchpromenad o skogen. Solen lyste på den vita snön så att det gnistrade. Superhärligt!

Under eftermiddagen när vi var ute med barnen lekte vi skeppsbrott vilket var riktigt kul. Jag fick med mig dem genom att leva mig in i leken och hitta på lite extra kryddor i leken tillsammans med dem.
Under första halvan av mitt liv eftersträvade jag hela tiden att växa upp och bli vuxen. Under många år sen kände jag att jag hela tiden skulle leva upp till att vara ansvarsfull och seriös. Det betydde att jag anlade ett mer seriöst ansiktsuttryck i mitt jobb eftersom jag kände mig osäker men jobbade häcken av mig för att verka säker. På senare år har jag släppt garden. Vänt mig inåt för att hitta svaren om vem jag är och vem jag vill vara.
Jag vill vara glad, lekfull, oseriös och ha kul i livet. Jag vill ha nära till leendet och skrattet. Det har jag nu. Det är bra dagar i livet nu. Jag tycker att vi kör vidare på dessa härliga dagar och känslor och fortsätter leva livet.

Ikväll har vi haft mys i soffan efter att barnen bjöd oss på taco-kväll när vi var på Elgiganten o köpte ny torktumlare till jobbet. Vi hann dessutom springa över några julklappar från tomten! :) hihi...
Till tvmyset gjorde jag chiasemlor. De var goda faktiskt! Jag gjorde sex stycken små istället för två stora eftersom jag inte riktigt visste om vi skulle gilla dem. Men de var goda! Så nu finns det kvar även till frukost om jag vill ha en nyttig chiasemla då! ;)

Nu är det dags att sova. Jag ska ladda för skivstångspass imorgon fm. Tjohoo!! Ni är alla välkomna!

Ovido - Quiz & Flashcards