Alla inlägg den 8 november 2019

Av Sara - 8 november 2019 22:46

Haha, vad det kan svänga i humör och mående! Igår var ett bottennapp, men jag vände det innan sänggåendet. Det räcker ju faktiskt med att göra det man vill göra i fem minuter. Det är ju det lilla som gör det. Det är det man blir lycklig av! Idag har jag känt mig stark. Jag vaknade helt stel i nacken och ryggen en timme före klockan skulle ringa. Masserade nacken. Satte mig upp och stretchade baksidan. Lade mig ner och andades och fokuserade på att slappna av. Frugan vaknade till lite. Klockan ringde. Jag klädde mig för en promenad. Bara en kortis. Det blev ca 2.5 km alltså en knapp halvtimme. Icebugsen var på så jag kunde promenera avslappnat. Kyligt. Lite nederbörd i luften. Men ändå härligt!

Jag fick liksom en superbra start på dagen! Anneli hade kokat ägg och förberett frukosten när jag kom hem. Superhärligt! <3
Vi jobbade på hemma under förmiddagen och tog sen lunch och gjorde ärenden. På lunchrestaurangen hade de gjort ett trevligt och enkelt arrangemang av glas som ljushållare. Det ska jag testa nångång!

När vi kom hem bytte jag bilen mot cykeln och hojjade in mot stan för att fika med Stina. Det var jättetrevligt! Vi har tänkt det i flera veckor nu men inte fått ihop det. Skönt att det klaffade idag. Hade som alltid mycket att prata om så två timmar bara sprang iväg.
Hem och gjorde köttfärssås med hackad lök, rivna morötter och sönderhackade vitabönor i tomatsås i. Det blev riktigt gott och jag slapp ju äta pastan till eftersom grytan stod sig bra som den var med allt som var i. Efter middagen fortsatte vi med att göra en köttgryta som fick småputtra under kvällen. Jag gjorde också min senaste specialare av äppelpaj ikväll. Den var i ugnen medan vi såg Idol och njöt i massagefåtöljen. Till Idols resultatshow njöt vi av den tillsammans med vaniljgrädde. Inget socker alltså. :) Stina förklarade det bra för mig idag tycker jag: ingen människa kan avstå från socker. Det är beroendeframkallande och ingen kan hålla sig ifrån det helt. MEN om man är stark, NÄR man är stark; KAN man välja bort det som innehåller socker. Och idag har jag känt mig stark. :) Carola och Gottfrid sjöng: Genom allt! ikväll i Idol. Jag kommer att klara mig genom allt! Det vet jag. Jag är fylld med energi och säger bara Tjohoo! Nu kööör vi!!

Fyll helgen med något som DU vill göra! Och Du; det räcker att du gör det där som är bra en stund. Man behöver inte vara duktig hela tiden. Det finns bättre och sämre stunder. Och de sämre stunderna får man leva med. De bättre stunderna däremot - de ska du njuta av och nyttja den energin på bästa sätt. Då kommer de sämre stunderna mer sällan och blir mindre. Kram på dig!!

Ovido - Quiz & Flashcards