Alla inlägg den 18 november 2019

Av Sara - 18 november 2019 22:55

Idag blev det en skön utedag i bara ett par minusgrader. Jag var ute från strax före sju i morse till halv tre i em. Det är härligt att få vara ute i friska luften och leka, äta lunch och mellis i grillstugan och sedan gå in en stund och rita eller leka. Det finns många fördelar att vara ute med barnen. De tränas motoriskt rätt mycket och det ger också avtryck på deras intellekt. Hjärnan tränas också när man rör på sig. Dessutom håller sig barnen friskare när man är ute mycket. Det känns som en självklarhet för oss att vara ute mycket när vi har så fin omgivning i Varuträsk.

Idag blev det en lunchpromenad. När vi kom hem, ganska sent efter vår arbetsplatsträff, tog jag mig tid för 5 min träning och mindfulness. Jag preparerade med tända ljus och julmusik och tog mjuka kläder, yogamattan och foamrollern. 5 minuters träning gör jag för bålens skull. Sen stretchade jag och gjorde solhälsningen med fokus på andningen. Verkligen skönt att få slappna av och fokusera inåt en stund.

Gör så du också att du tar tid för dig själv att fokusera inåt i några minuter. Fokusera på andningen och låt tankarna vandra förbi om de kommer och stör dig. Det är mycket värt att bara få vara några minuter och fokusera inåt. Sänker stressnivåerna och ger mer energi till dig!
Natti natt

Av Sara - 18 november 2019 07:07

Det blev en bra och lugn söndag igår. Vi sålde fika på Jockes hockeymatch och skottade vid garagen. Jag tog cykeln till träningen och körde mitt skivstångspass med 6 glada deltagare. Det var lite moddigt men jag tog bilvägen mestadels för att komma fram. Skönt att träna. Maten igår blev lite hackig. Vi åt filfrukost, lite korvstroganoff o grönkål, en Shake SlmSmart, ett par tunna köttskivor med grönsaker och avslutade med ananas, grädde o nötter.

Dags att ta itu med måndagen!
Ha en bra dag! Fyll den med nåt väl värt!

Ovido - Quiz & Flashcards