Alla inlägg den 26 november 2019

Av Sara - 26 november 2019 22:15

Snacka om att vi blev förvånade när vi värmt köttet till lunchen! Det doftade så gott av örter - och smakade lamm! Det var en lammfilé som grillades i somras. Fantastiskt gott!! Vi åt dem med broccoli och ärtor till. Wow, vilken tisdagslunch det blev! Inte illa.

Det blev lunchpromenad idag! Vi hade icebugsen med oss för det är ju glashalt ute. Idag har det dessutom kommit tre cm snö ovanpå så det är ännu halkigare än så. Det var lite roligt att jag o Titti gick iväg på promenad samtidigt. Vi valde dock att gå varsitt håll på promenadvarvet så det blev lite tävling. ;) Eller nä, jag förstod ju hela tiden att hon skulle hinna före. Hon har ju så långa ben. Jag har promenerat med henne förut och det går fort ska jag säga. Med skoteroverallen går jag inte riktigt så fort. Det blev dessutom varmt i ullunderstället. :) hihi... Alltid skönt att vara varm när man är ute med barnen. Inte roligt att frysa.
Sist på em dansade vi och lekte lekar ute för att ha roligt med barnen. Det blir ju så mörkt så barnen brukar börja fråga när de ska hem eller om vi ska gå in redan vid tre-tiden eftersom att det börjar mörkna då. Då gäller det att hitta på nåt och låta entusiastisk. Vädret är det ju inget fel på. Bara att det är lite mörkt.

Efter jobbet hämtade vi alla barnen och möttes upp på Campus av Jocke, Klara & William och Annelis mamma o pappa för att äta middag där. Vi fick nämligen ett erbjudande om att gå på fyrarätters finmiddag på Campus där Restaurangeleverna från åk.2 hade lagat maten. Då tog vi tillfället i akt att fira Sören, Anton och Klara som fyllt och fyller år härikring. Det var sååå gott! Gazpacho med vitlöksbröd till förrätt. Antingen kyckling med Dirty Fries och beasås eller rödingfilé med Dirty Fries och romsås till huvudrätt. Jag tog rödingen! Gudomligt god.

Åsså var det Chokladmoussetårta, Cheesecake, Hallonsorbet och två praliner till efterrätt!!! Jag säger bara mums!! :)

Ja som ni förstår så blev det inte utan kolhydrater denna middag, men det valet gjorde vi och det var enkelt. Imorgon är det en ny dag och då finns det andra val att göra. :)

Mätta, nöjda o glada avslutade vi kvällen med att spela Canasta hemma med William & Olivia. Trevligt! Nu säger vi god natt och ses imorgon! Då börjar jag ute med barnen från 06.45 Det blir mysigt!
Natti natt!

Av Sara - 26 november 2019 07:35

Igår föll det sig att många barn på förskolan var lediga. Det kan bli så när många föräldrar jobbar oregelbundet och därför har ledigdagar på veckan. Därför var vi ganska gott om personal och jag fick möjligheten att sitta och jobba med det systematiska arbetsmiljöarbetet. Det är väldigt kul och lärorikt.
Till lunch blev det leverbiffar med köttfärs i. Det visade sig dessutom att Maria varit gullig och kokat extra mycket broccoli för min skull. ;) Hon vet ju att jag ratar kolhydraterna nu. :) Det var supergott med biffar, kokta morötter, broccoli och brunsås.

Igår var sista dagen med shaken och broccolipulvret. Dvs vi har ätit lådan i en vecka nu. Det betyder att vi ska fortsätta med lågkolhydratkost i nio dagar till och sedan är hela #21pure klar.
Så nu på morgonen var jag tvungen att planera min frukost. Jag tog med en låda med kvarg, naturell yoghurt, persika och nötmüsli. Till lunch kommer det kanske bli raggmunkar. Om potatisen levererats!! Därför tänkte vi att där kan det vara blandat med mjöl. Så för att inte chansa tog vi med oss en matlåda med någon sorts kött från frysen. Den var så länge sedan vi tillagade så den minns vi inte vad det var där nåt. :)
Det blir ju en spännande lunch m a o!

Ha en fantastisk dag!! Fyll den med liv och rörelse!

Ovido - Quiz & Flashcards