Alla inlägg den 4 november 2019

Av Sara - 4 november 2019 22:21

En fantastiskt krispig höstdag; vintervit och strålande sol! Det blev en fullspäckad dag på jobbet med början ute redan 06.45 Frukost i grillstugan med en härlig brasa. Vi gick iväg på promenad och åkte pulka i backen. Många barn och alla hade superkul! Tillbaka i grillstugan fick vi fantastiskt god mat av vår kock! Vi blir verkligen bortskämda på jobbet! :)
Det var först vid halv två som jag kunde gå iväg på rast. Det blev en skön vinterpromenad.

Resten av em gick som i ett huj och vi avslutade med kvällsträff till 18. Sen blev det snabbt iväg hem för att koppla släp och fara på tippen. Det lustiga är att vi hade lastat allt igår och googlat att tippen var öppen och for dit. Det visade sig att vinintresse var ensamma. Åtminstone fyra till trodde att det var öppet. Men tji fick vi! Det var bara maj-okt som de hade söndagsöppet och nu var det ju första söndagen i november. ;) Så när vi googlat hade Google plockat fram gammal information åt oss. Jag vet inte hur Google plockar fram eller prioriterar sin preliminära information som de visar när man googlar men fel kan den i alla fall vara.

Idag blev jag varse hur viktigt det är att ta hand om sig själv. Att lyssna på sina signaler. Det är ingen annan som kan besluta hur man ska må eller hur man ska ta hand om sig själv. Så när kroppen säger stopp på ett eller annat sätt så är det bäst att man själv lyssnar. Min vän som gjorde mig uppmärksam på detta idag är klok. Hon lyssnade på sin kropp. Hon sträckte dessutom ut en hand i rätt riktning och bad om hjälp. Själv har jag försökt att börja lyssna på min kropp. Höra när den säger ligg ner, höra när den säger vila. Min kropp brukar svara med feber när jag inte mår bra. Då vilar jag, då sover jag. Mycket. Det är svårt att hindra mig själv från att bara köra på ifall jag bara känner mig hängig men inte har feber. Det är det svåra.

Ikväll har vi tagit hand om oss. Det blev bara vila och tv sen vi kom hem efter tippen och allt. Skönt.
Dags att sova. Natti :)

Ovido - Quiz & Flashcards