Direktlänk till inlägg 14 november 2019

Rena rama röran

Av Sara - 14 november 2019 08:24

Skulle ta bussen igår så jag bytte bort min öppning med Maria i köket. Då kunde jag åka med buss 22 mot Norsjö. Den stannar ju också på 95:an utanför Varuträsk. Precis som 205:an som förr har gått in i Varuträsk men inte gör det längre efter alla bussomläggningar i schtaaan.
Jag lämnade en lika kaosartad hall som den varit de senaste dagarna. Vi har nåt projekt på gång här - eller flera faktiskt - men orkar visst inte ta tag i dem och röja undan. Är det nån som känner igen sig? Jag känner innerst inne att vi bara är mänskliga och inte ensamma om att ha en sån här röra och det är det som ger mig frid i hjärtat och inte stress över hur det ser ut. Men snart har jag laddat energi till det här också!

Jag känner mig rätt energisk faktiskt. Har liksom en lätt och alert kropp nu. Käkade hårdbröd med ost o skinka igår till kvällsfika, toppat med två socker- och glutenfria kakor som fanns kvar i frysen. Det var länge sen jag bakade dem. Dags för några nya snart!!! På torsdag kör vi igång med #21pure.
Det blev en bra dag på jobbet igår. Mycket städning för att reducera antalet bakterier i lokalerna. ;) Ett möte med Arbetsmiljöverket som var mycket givande och intressant.
Igår kväll gick vi ut och åt middag med de fria förskolornas rektorer för det är en som slutat efter typ 25 år på samma ställe. Det var gott och trevligt. Väl hemma tog vi kvällsfikat med barnen och då blev det en sista kaka av Olivias goda som hon bakade häromdagen. Subwaycookies var det visst hon kallade dem. Mmm va gott!! En sista kaka säger jag för nu idag startar vi #21pure: vår kur på 21 dagar för att få en hälsosammare kropp! Det blir Lågkolhydratkost i 21 dagar och första fem dagarna kombinerar vi med magnesiumtabletter som påbörjar utrensningen. Sen blir det 7 dagar med flera superbra produkter för att fylla på kroppen med bra näring. Det är en proteinshake, L-arginindryck, goda bakterier, magnesiumtabletter och en broccoli/zink-dryck.

Sista nio dagarna äter vi upp det som är kvar av tabletter och L-arginindryck. Jag hoppas kunna rensa ut slagg ur kroppen och få bort att jag så lätt får mjölksyra. Det svåra blir att hålla lågkolhydratkosten: inget bröd, pasta, godsaker osv. Det är egentligen ganska lätt för jag fyller ju ut måltiderna med grönsaker men det svåra är vad jag ska äta till frukost. Jag får göra upp en plan tror jag.

Ha en fantastisk dag och fyll den med bra grejer!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards