Direktlänk till inlägg 21 november 2019

Cravings

Av Sara - 21 november 2019 22:31

Även idag har det gått bra med kosten. Ärtproteinshake och broccolifibrer till frukost. Fisklåda till lunch.
Apropå fisklådan; jobbets elektriker messade mig igår för att kolla att det gick bra att komma och äta lunch idag på förskolan. Jag svarade givetvis att det gick bra och att det skulle serveras fisklåda. När han kom på lunchen idag avslöjade han att han blev lite förbryllad över mitt svar om vad som skulle serveras men han hade anat att det kanske var autokorrekt som spelat oss ett spratt. Det var så att när jag skrev fisklåda så korrigerades det automatiskt till fikalåda. :) haha... Fikalåda hade ju varit gott till lunch: en hel kakbuffé kanske?!! :) hihi...
När vi kom hem idag blev det mellis av broccolifibrerna. Jag kände mig inte nöjd med det så jag tog av mina fröchokladbollar tillsammans med jordnötssmör. Gott!
Vi tog en lång promenad på ca 4 km tillsammans i mörkret. Det var skönt. När vi kom hem skulle det bli middag. Vi mixade vår ärtproteinshake med frysta bananer och kakao så det blev som en milkshake.

Dessutom två tunna skivor av fransyska tillsammans med en god ost.
Efter det var jag nog ändå inte nöjd för jag surfade och läste nyttiga recept på godsaker i två timmar innan jag gjorde mig två stora glas grönkålssmoothie och åt ett lagom löskokt ägg. Konstigt att jag bara läser recept men inte tar mig för att baka dem. Det är alltid lite väl lång startsträcka för mig angående nya recept. Det känns svårt med nya ingredienser och så. Jag får ta mod till mig snart och baka nåt av alla recept jag sparade. ;)

Kontentan av det hela är att jag inte har känt mig riktigt mätt idag förrän nu ikväll efter den stooora smoothien. Jag har längtat efter alla sorters godsaker och hade säkert tagit en kaka eller två om det hade varit en vanlig dag. Sötsuget kommer man aldrig ifrån. Jag brukar falla för mitt sötsug och kunna äta av alla sorterna på fikabordet ibland. Nu känner jag mig dock starkare så jag kan hålla sötsakerna borta.
Jag tänker också att när jag läser recept så laddar jag för framtiden så att det som jag kommer att baka ska vara lite mer nyttigt. Jag planerar att även julgodiset ska ha några nyttiga alternativ hemma hos oss. Vi får väl se om jag får någon konkurrens på dem. :) hihi...

Imorgon är en ny härlig dag! Freeedag! Jobb hemifrån och en tur med plåtisen laddar vi för! :)
Natti natt <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 30 september 2020 14:41


Jag kämpar varje dag mot sockermonstret. Det är omöjligt att besegra brukar min vän Stina säga. Å andra sidan vänder Maria på det och säger att jag har ju möjlighet att sluta med socker varje dag, så det är ju en vinst i sig att få den möjligheten! :...

Av Sara - 31 augusti 2020 06:52


Vilken fantastisk morgon! Måndag, ny vecka, nya möjligheter! Det är soligt, lagom kyligt i luften och vi är på väg t jobbet. Igår var det lika underbart morgonbrödet så vi började dagen med en härlig promenad. Lite städning o annat under dagen, bla...

Av Sara - 19 augusti 2020 05:56

Igår kväll var det dags för premiär på mitt Skivstång intervallpass. Jag kom hem efter jobbet o blev irriterad på barnen som inte gjort vad de lovat. Att jag blev så sur o sammanbiten berodde mest på att jag var nervös inför mitt pass. Jag laddade me...

Av Sara - 17 augusti 2020 06:38


Jag sa vid schemaplaneringsmötet på Friskis i våras att det skulle vara kul att börja köra Skivstång intervall nån gång. :) När jag får schemaförslaget ser jag plötsligt att det är inlagt intervallpass på mig!!! Wow!! Jag var tvungen att maila o koll...

Av Sara - 14 augusti 2020 06:47


Igår var det hemmajobb igen. Uppe med tuppen före klockan sju kunde jag börja jobba direkt. Jag brukar alltid ta frukosten lite senare och igår hade jag dessutom redan en smoothie klar så det var enkelt att ta den medan jag jobbade vidare. :) Det är ...

Ovido - Quiz & Flashcards